4e Advent

ojojoj idag har det hänt grejor. Först var vi med i finalen i Körduellen. Vi Vann!! åå vad lyckliga vi blev. vi fick en pokal och 500kr i present kort :D

Så efter vi sjungit vinnar låten så vart det massa fotograferingar med pokalen, lägger upp bilder i slutet av inlägget. och precis när vi tagit sista kortet kommer snön igen, och inte lite heller, typ värsta snöstormen, wiie! :D

När vi flyttade hit fick vi veta att snön brukar komma i februari om det kommer nån snö, så jag förväntade mig ingen snö iår. Men oj så det vart, nu ligger det as mkt snö på marken, lika mkt om inte mer som det brukar vara i Örebro. Det har varit snöstorm och grejer i hela blekinge och skåne och värst längst kusten, alltså är karlskrona inräknat där. Käre barn och jag som vart glad när det snöade pytte lite, men nu öser det verkligen ner. Eller nu och nu, dem senaste dagarna har det stormat massa snö så det är svårt att köra bil. Men nu är det äntligen snö uppehåll så man kan gå ut utan att förstöra sminket haha. Sen ska det snö imorrn, och på tisdag med. Najs.

Men det var inte de ja skulle snacka om, utan vad jag har gjort idag. Iallafall efter körduellen åkte vi hem en snabbis sen så åkte vi till den andra familjen Olsson. Där bjöds det på glögg (usch!) och grillad korv. Just det vi grillade den ute! i snöovädret, mkt mysigt vill jag säga men kallt och blöt. Vi fick även Julmust (bättre än glögg).

Efter att vi grillat massa korvar (de va mer människor där en familjarna olsson) så drog vi iväg och åkte pulka. Jag var klädd i min vinterjacka, linne med t-shirt över och leggings och vantar. KUL! :D det hör faktiskt pulka åkning till att man ska bli blöt och frysa häcken av sig. Så efter några åk, och jag var genom kall och blöt drog vi tillbaka till huset. Där bjöds vi på fika, julfika och lite godis. mkt trevligt om jag får säga det själv.

Men nu sitter jag här hemma i soffan och bloggar samtidigt som jag försöker få upp värme i benen.

Min dag igår bestod av lite pepparkaksbak, hade lite deg kvar så jag gjorde två plåtar sen tröttnade jag och lämna lite lite deg kvar haha, de tyckte nog inte mamam om haha. Sen så åkte jag hem till Amanda och hennes jätte fina lägenhet. Hon har verkligen den där typ perfekta lägenheten för en person, super mysig!
Iallafall var jag där i typ 40 minuter innan vi drog vidare hem till Erik och Ellen där "ungdoms" hänget skulle vara denna kväll.
Det roliga var bara att jag och Amanda hittade inte hem till dem från bussen och en väg som kanske tar max 7 minuter i vanliga fall tog ca 20 minuter för oss, men de va kul ändå för det började ju snö igen.
När vi hade kommit fram till EoE så vart det film, john Tucker must die. Har typ sett den 15 gånger innan men den va kul ändå.
Efter att han dött så kollade vi på robinson som dem spelat in och sen åkte jag faktiskt hem. orkade inte ta bussen hem så jag åkte hem när mamma och pappa drog sig hem från där dem hade varit under kvällen.

I fredags var det julavslutning på after8, lite tråkigt kan jag tycka att det inte blir nått på några fredagar framöver men man kan ju hitta på saker ändå. Iallafall så vart det roliga lekar, god grött och en najs skattjakt, riktigt fina kort hade Emelie gjort ;).
sen några timmar senare så städade vi upp efter oss och vi drog hem och sov. Åh vad jag älskar att sova, de är tur att jag inte är en vampyr HAHA.

Ja det är nog det som har hänt dem senaste dagarna för mig. Vad har ni gjort. Har ni snö? har ni åkt Pulka??



Jag med Pokalen





Så här såg man ute efter några minuter när snön började falla från himlen



korv grillningen



jag var mer i backen än i pulkan, men de e som de brukar hihi

Ha en riktigt bra advent nu och Jul. hoppas ni köpt alla klappar annars börjar paniken komma snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din blogg:

Kommentar:

Trackback