Måndag

Hej fina bloggläsare!

idag är det en sån där dag jag bara ville ligga kvar och i sängen och snoza, hatar när man vaknar och man hör att det regnar utanför fönstret, det är så sjukt svårt att stiga upp då. Men uppe är jag nu och sitter framför tvn och slappar, sitter fortfarande i mina sovkläder, har inte orkat att bytta om än haha, sån är jag.

Jag kom på att jag har ju inte skrivit vad jag har gjort senaste dagarna då bloggen inte varit så aktiv som ni kanske märkt, så här kommer lite updates om det :)

Viktväktarna

I fredags så var jag och mamma iväg på viktväktar utbildning i drygt 3 timmar. Utbildningen var i Linköping vilket ligger ca 32 mil härifrån. Var även på utbildning på samma ställe själv veckan innan det, då var det viktväktarnas administrativa utbildning, som gör att jag kan vara medhjälpare till mamma.

Pannkakskyrkan

I fredags kväll/natt efter 4 timmars bilresa hem från Linköping, gick jag på pannkakskyrkan i regnet. för er som följt min blogg ett tag har läst om pannkakskyrkan förut här, för er som precis hittat hit så länka rjag er till det inlägget, orkar inte skriva vad det är igen haha, latmask jag är. Inlägget hittar ni här, annars kan ni bara gå in på pannkakskyrkan.se och läsa mer där.
Iallafall så var det kul denna gång oxå, särskilt kul tyckte jag var när jag råkade spruta ner Amandas jacka med grädde, haha de va lite kul. annars så förstörde vädret mitt glada humör lite och att jag hade suttit i en bil i mer än 8 timar den dagen. Men vi möte flera glada människor som alla fortfarande fråga, varför gör ni det här? helt gratis? nee ni skämtar!? nopp det gör vi inte, Det är helt gratis! :D

Kosta Outlet

i Lördags var familjen iväg till Kosta outlet, där dem vist hade julmarknad, lite tidigt kändes det faktiskt att gå runt bland tomtar och sånt, men ändå väldigt mysigt :) köpte inte mycket, köpte bara två tomtar som sitter på snöbollar och håller i lyktor, jätte söta!

Smyckes party, natt och dag

I går eftermiddag var mamma och ja i mindre en timme på ett smyckes party, vi köpte massa fina nya smycken :) köpte bland annat ett halsband, en ring och lite extra smycken man kan hänga på halsband.

Gospel

I går efter smyckespartyt så var vi på körövning, kören är en gospelkör som heter bymercie, tror jag!?! Det var jätte kul, vi övade på sånger inför julkonserten vi ska ha 12 och 13 december.


Ja det är lite av det jag har gjort, orkar inte skriva varje liten grej, men de hade ni antagligen inte orkat läsa om heller HAHA

Nu ska vi prata om Pepparkakor istället. jag måste fråga, Har ni smakat ballerina med pepparkakssmak??
Det har jag gjort, och dem är goda. Det är samma choklad i som i vanliga ballerina, tror jag, var länge sen ja åt eftersom jag är allergisk mot dem egentligen, sen är "kexet" pepparkakor, as gott! skulle kunna vräka i mig massor haha.

igår kväll när jag försökte somna började jag spinna på iden pepparkakssmak, vad mer kunde man göra som har pepparkakssmak som inte finns, vad tror ni?  Jag kom och tänka på, tänk om coca-cola kom ut med, pepparkakssmak på drickan?? snacka om att dem antagligen skulle tjäna as mkt pengar, för vem skulle kunna motstå frestelsen att inte smaka på den drickan?? inte jag iallafall haha.

Är det nån mer än jag som har julklappspanik?? i vanliga fall så brukar jag ha köpt alla mina julklappar vid det här lagt, men inte i år, så panik rinner i mina ådror as jobbit!


nee nu ska jag avsluta detta inlägg, magen kurrar, Vad ska ni hitta på idag? ha det bra! kram anki







vi har tänt brasan för första gången

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din blogg:

Kommentar:

Trackback