Rädd

Igår när jag skulle gå och lägga mig tänkte jag på att jag måste hitta ett jobb, eftersom att pengarna sviker mig. Helt plötsligt känner jag mig lite rädd, jag är inte beredd att bli vuxen än. Jag är inte beredd att behöva gå till ett jobb varje måndag-tisdag. Jag är rädd för att vara vuxen, behöva ta stort ansvar.  Nu tänker kanske några, vaddå tar hon aldrig ansvar?? Jo vist det gör jag, men inte dem där måste-gå-till-jobbet ansvar, jag vill kunna vara lite halv sjuk då och då och tycka synd om mig själv, liggandes i sängen och kolla på film. Men om jag har ett jobb måste jag var ordentligt ordentligt sjuk för att vara hemma. Tänk om jag inte får ett jobb som jag trivs med, då måste jag ändå acceptera det och vara så nöjd och glad som möjligt, eftersom att jag får pengar.

Jag tyckte om skolan stuktur, man kunde ha sovmorgon ibland, man slutade olika tider på dagarna, du träffade dina kompisar ungefär varje dag. Allt det försvinner när man slutar skolan, när man sjungit sista gången ”för jag har tagit studenten”. Då blir man ”själv”, missförstå mig rätt, du kan fortfarande träffa dina kompisar varje dag, men på jobbet blir du själv, i alla fall i början sen får man vänner på jobbet, men just den tiden i mellan är man ”själv”.


Ne nu vart det lite dystert. Fyy


Hoppas posten kommer snart, hoppas min film kommer med posten, hoppas att twilight är med!

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din blogg:

Kommentar:

Trackback