valentines day

Idag hade filmen premiär, jag var inte där, är fortfarande sjuk *tyck synd om mig*. Jag har även planer på att kanske se den nästa fredag när Sara är här. Förhoppningsvis har hon inte redan sett den tills på fredag för då är det ju inte jätte kul att se den igen haha, men då kanske vi kan gå på en annan film.

Ikväll har jag plågat mig igenom lets dance pga ensamhet haha hade ingen lust att sitta en fredag sjuk instängd på mitt rum  med en skål ostbågar. NEJ jag ville ha sällskap, och sällskapet som fanns var antingen min bror som inte vill umgås med "lillen" som han alltid kallar mig haha, även fast jag är längre och fetare så är jag lillen hmm. Iallafall den andra personen jag hade att välja på var min mor som alltid sitter bänkad framför tvn på fredagar för att se lets dance. Så valet var att sätta mig och kolla på lets dance.

Jag kollade faktiskt back in the days på lets dance oxå, men det var typ första och andra säsongen kanske sen tröttna jag totalt och nu tycker jag att det programmet e skit trist!

Ärligt talat så kollar jag faktiskt inte alls mycket på tv över huvudtaget längre, jag följer bara ett program och det är greys, och det har ju inte premiär förens i vår någon gång. Okej jag kollar på melodifestivalen oxå om jag är hemma, men annars känner jag inte att jag behöver se ett vist program.

Till skillnad från mina föräldrar då, som är väldigt (överdrivet) beroende av visa program.  Jag kan ge ett exempel, CSI (alla av dem, new york, las vegas miami) dem kan inte missa ett enda sketna program typ. Pappa är värre en mamma men mamma är nära inpå. Om det är mat samtidigt som csi, då äter vi framför CSI. Och för alla som har sett ett avsnitt av CSI hur lätt är det att behålla mat lusten? inte så enkelt när dem skär i människor som konstigt gojs rinner ut osv osv.
När vi bodde i Örebro och jag verkligen behövde skjuts hem av olika skäll och CSI var på tv, då blev alltid svaret kan jag hämta dig om typ 40 minuter, och jag frågar varför då? svaret: Det är ju CSI på tv. CSI can bite my as! jag står i regnet utan buss pengar och CSI r viktigare än mig. BAJS KORV! haha var mitt i tonåren just då, ni kan förstå min vrede!

Sen är det några program dem kan missa ibland om dem är tvungna såsom numbers, criminal minds, lets dance (gäller endast mamma på den) de var nog dem. Sen så kollar dem på massa andra små program.
Mina föräldrar är typ tonårs aktiga när det gäller tekniska grejer, som att glo för mycket på tv, sitta way to much vid datorn och sånt, men jag älskar dem ändå. Dem är som dem är haha dem har sina fina positiva sidor oxå.

Själv är jag mer dator nörd, datorn sitter jag waaaaay to much vid, överdrivet mkt kanske, sitter typ jämt med datorn när jag är hemma. Sen kollar jag mkt film, och vist nu när vi har canal+ kollar jag ju mer på "tv" för att man kollar på film. I ♥ canal+ play, det är så skönt att kunna kolla på filmer när man vill, kunna pausa och allt, love it!

Finns det nått ni är "beroende" av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din blogg:

Kommentar:

Trackback