Veckans film 4



Veckans film 4 blir Yes man, kollade på den för några veckor sedan men eftersom att jag är lat så har jag inte gjort veckans film av den ännu förrens nu haha.

Yes man är en komedi med Jim Carrey. Den handlar om att han säger Nej för ofta vilket gör hans liv väldigt tråkigt och han förlorar vänner. En dag så träffar han en gamal vän som har börjat på ett YES "seminarium" och nu säger han JA till allt. vilket har gjort hans nya liv väldigt spännande. Jag minns inte vad han hade för namn Jim i filmen så ja kallar honom HR (huvudroll). HR börjar fundera på om han kanske ska börja gå på det de där "ja mötena" och han tar mod tills sig och drar dit.

Efter att han har gått på ja mötet så börjar han säga ja till allt, för om han säger nej så kan det gå riktigt ila.

Iallafall filmen handlar om hur saker kan gå om man börjar säga ja lite oftare. Jag tyckte filmen gick från komedi till kärleksfilm. Rolig men lite larvig enligt mig.

Värd att se om man är jim fan, och har den humor, annars gör det inget om du kanske missar att se den. Men den har väldigt bra budskap för er som lite för ofta säger nej i livet. en trea får den av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din blogg:

Kommentar:

Trackback