Veckans film 6



Fame, en sjukt bra film!

Jag såg för några år sen original filmen fame, ni vet den som kom ut på 80-talet, jag gillade inte den så mkt så jag hade inte så jätte höga förväntningar när jag skulle se denna för första gången.
Men när jag fick se trailern var jag fast och då kom den höga förväntningarna som alla blev uppfyllda. eller nästan haha.

Filmen är jätte bra, och i min smak mkt bättre än originalet, kan vara för det här är mer fame för dagens ungdom och förra fame var ju för alla som var i min ålder på 80-talet typ.

För er som inte sett fame så är filmerna step up ganska lik denna. Tror dem som gjorde filmerna step up (de ska komma en trea för er som inte viste det) har kollat mkt på fame för att dem är väldigt lika i handlingen.

i Fame får man följa några elevers kamp att gå på en väldigt professionell skola då man måste ha höga betyg för att få gå kvar. Visa av ungdomarna har stöd hemifrån och andra har inget.
Några hittar talanger dem inte viste dem hade och i några fall måste dem välja mellan ett eget "kändiskap" eller sina vänner.

Fame är en riktigt musik och dans film med bra beat och hela faderrutan. Väldigt bra film i min smak. den får 4,5 av mig, den når inte hela vägen för en 5a men väldigt väldigt nära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din blogg:

Kommentar:

Trackback