The uninvited



Såg precis en skräckfilm i min smak. The uninvited. Tyckte den var as bra!

Den handlar om en tjej som blev inlagd på "psyket" efter att hennes mamma dog i en brand.
Hon minns ingeting utav kvällen då hennes mamma dog utan hon har återkommande drömmar från kvällen. Hon var där men kommer inte ihåg någonting.

När hon kommer tebax hem 10 månader senare så har hennes pappa blivit tillsammans med sjuksköterskan som tog hand om hennes mamma. Hennes mamma var nämligen väldigt sjuk och behövde konstant vård.

Anna som flickan heter försöker komma ihåg och förstå varför hennes mamma dog, var det en olyckshädelse eller var det pappas nya flickvän Rachel som döda henne för att få vara med hennes pappa? Är det Anna och Alex som är på tur? Det är ju bara dem som står mellan henne och deras pappa.

Anna och hennes syster Alex gör allt dem kan för att få reda på hemligheten bakom deras mammas död.
Anna har återkommande drömmar som säger henne på olika sätt att det var Rachel som dödade hennes mamma och berättar detta för hennes syster. Vad är det drömmarna vill tala om och talar dem sanning?

Jag tyckte filmen var jätte bra, en sån skräckis som jag tycker om. SOm är spännande och med en totalt vändning i storyn. Me like! värd att se enligt mig! mig får den 4,5/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/din blogg:

Kommentar:

Trackback